Gönderen Konu: Silkroad Tarihçesi  (Okunma sayısı 1656 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı antonyon

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 140
  • Rep Gücü : 68
  • Cinsiyet: Bay
  • TüRK_ORDuSu
    • Profili Görüntüle
Silkroad Tarihçesi
« : Haziran 24, 2009, 03:32:40 ÖÖ »

Özellikle internet ortamında gelişecek bir proje tasarlıyorduk. Eskiden oyunları internete taşımak çok önemli bir yenilikti. Biz de tamamen internetten oynanan bir konsepti oluşturmaya karar verdik. İpek Yolu (Silk Road) fikri de tarihte doğu ve batı için çok hayati bir yol olduğundan dolayı, bu isim altında projemize başladık. Liseyi bitiren herkesin bildiği ve fikir sahibi olduğu bir isim olan İpek Yolu’unu tanıtmak için, ekstra bir çaba sarf etmemize gerek kalmadı.

MK: Silkroad Online’ın hedeflediği kitle kimlerdir?
17-35 yaş arası bir kullanıcı kitlemiz var. Oyunumuzun da bu geniş yelpazeyi tatmin edecek öğeler sunması çok önemli. Ancak internet her gün daha fazla yaşamımıza giriyor ve daha genç ve yaşlı kullanıcılar aramıza katılıyor.

MK: WoW ya da Guild Wars’ın kullanıcıları, Silkroad Online’ı tercih ediyorlar mı?
Özellikle eski oyuncuların bizi tercih ettiğini görüyoruz. Warcraft oyuncularının da bize geldiğini görüyoruz. Diğer oyunlar da çok başarılı, hepsini takdir ediyorum. Ancak bizim oyun içinde alışveriş yapmak gibi hayata daha yakın unsurlarımız var. Ayrıca yakında bir Avrupa haritamız olacak. Büyük bir güncellemeyle bu haritayı sisteme dahil edeceğiz.





MK: Oyuncu sayınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Kore’de 4 milyon olmak üzere toplam 12 milyon kullanıcımız var. Bunun 500 bini de Türkiye’den ve bu bizi çok sevindiriyor. Günde ortalama 10 bin kişi de aramıza katılıyor.

MK: Türk kullanıcılar dışarıdan nasıl gözüküyor?
Aynı Kore’de olduğu gibi oyunları çok seviyorsunuz. Trendleri takip ediyor ve güzel olan şeyi beğeniyorsunuz. Oyunlarda iyi grafik görmek bence Türk kullanıcıları için çok önemli.

MK: Türkiye için özel projeleriniz var mı?
Game Sultan, Silkroad üzerinde satılan her türlü ürünü Türk kullanıcısına sunacak. Kredi kartı olmadan özel kodlar ile kullanıcılara oyunda kullanacakları her türlü eşyayı sağlıyoruz. Bunun için de internet kafeler çok önemli. En büyük hedefimiz Türkiye’de bulunan 20 bin internet kafeyi tek bir çatı altında toplamak. İnternet yaygınlaşıp PC fiyatları ucuzladıkça bu kafelerin de içeriği değişiyor. Kafeler toplu oyun oynanan özel yerler olmakla birlikte aynı zamanda Silkroad Online gibi oyunlar için satış noktasına dönüşebilirler
MK: Silkroad Online için geleceğe yönelik düşünceleriniz neler?
İstanbul bizim için her zaman çok gizemli ve mistik bir şehirdi. Yakında özel bir İstanbul haritası da gündemimizde. Bunun için çalışmalara başladık. Oyuna Türkçe dil de koyacağız. Bir de Türkiye sunucusu açacağız.

MK: Şu sıralar ücretsiz birçok oyun piyasaya çıkıyor, yeni oyunlar Silk Road’u nasıl etkileyecek?
Oyun piyasası her geçen gün büyüyor ve bu da güçlü bir rekabet ortamını doğuruyor. Her oyunun başarılı olması artık çok zor. Gerçekten iyi oyunlar kalıcı olacaktır. Ücretsiz oyun olarak 15 binin üzerinde yapım var ancak bunların çok azı tutunabiliyor. Oyuncuların bizi ve hedeflerimizi anladıklarına inanıyorum.

MK: Avrupa ve Kore sürümleri arasında Silkroad Online’nın ne gibi farklılıkları var?
Çin haritası, Kore sürümüne özel olarak düşünüldü ve tek kişilik görev ağırlıklı. Avrupa haritası ise çoklu oyunculu görevlere ağırlık veriyor ve en büyük fark da bu. Avrupa’da iki farklı grup bir araya gelip, yeni bir oyun deneyimi yaşayabiliyorlar.





John Jeon, Jina Song

MK: Yeni nesil konsollara sıcak bakıyor musunuz?
Xbox 360 internet ortamında çok güçlü. Xbox 360 için özel bir sürüm hazırlayabiliriz.

MK: Silkroad Online haricinde başka bir projeniz var mı?
Yeni bir oyun hazırlıklarına şimdiden başladık. Farklı türde ve açık uçlu bir oyun olacak. Bu konuda da yakında daha detaylı bilgi vereceğiz.

MK: Koreli oyuncular başarılarıyla tanınıyorlar. Onların sırrı nedir?
Oyun oynamak bizim ülkemizde meslek sayılıyor. Oyunlar için profesyonel kadrolar var ve insanlar bu işten para kazanıyor. Kore devleti de oyunları özel bir tanıtım aracı olarak değerlendirip bütçe ayırıyor. Dolayısıyla oyuna yatkın yetenekli insanlar ‘Pro-Takımı’ denen bir ekipte birleşiyorlar. Tamamen bilgisayar oyunu üzerine televizyon kanalı bile var. Oyuncuların yanında medya ve devletimiz başta olmak üzere, herkes bu işe çok ciddi bakıyor


AnTonYon