Gönderen Konu: Autodesk 3ds Max 9_Resimli anlatım (tam sürüm)  (Okunma sayısı 6631 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı OLCAY

  • _ByKuS_
  • Admin
  • *
  • İleti: 8917
  • Rep Gücü : 674
  • Cinsiyet: Bay
  • O şimdi ****EVLİ****
    • Profili Görüntüle
    • boyacı
Autodesk 3ds Max 9_Resimli anlatım (tam sürüm)
« : Eylül 22, 2008, 05:32:33 ÖS »

3ds Max, Autodesk tarafından geliştirilen bir 3D modelleme programıdır. MSDOS ortamında çalışan 3D Studio programının devamı olan 3ds Max’in son sürümü, 2007 yılının Mart ayında çıkan 3ds Max 9′dur.

Gelişmiş eklenti desteği ve kolay kullanımı ile 3ds Max, 3D modelleme programları arasında en yaygın kullanıma sahip uygulamalardan biridir. Gelişmiş karakter modelleme özellikleri ile oyun geliştiricilerinin gözdesi haline gelmiştir. Film özel efektleri, mimari sunumlar ve endüstriyel tasarım sunumları gibi alanlarda da yaygın olarak kullanılmaktadır. Autodesk 3ds Max 9 software is a $4000 powerful, integrated 3D modeling, animation, and rendering application. Its easy-to-learn environment enables artists to quickly ramp up for production. 3ds Max software is used by film and video artists, game developers, multimedia designers (print and web), design visualization professionals, and 3D enthusiasts to achieve stunning results in less time.

Temel özellikler:

3ds Max, parçacık sistemleri, karakter modelleme araçları, hareket yakalama araçları ve gelişmiş denetçiler gibi özellikleriyle tek bir pakette çok sayıda özelliği sunmaktadır. Ayrıca MAXScript adında tümleşik bir betik dili vardır.
Modelleme: 3ds Max çok sayıda temel objeyi hazır olarak sunar. Mimari tasarımlar için de duvar, kapı, pencere ve merdiven gibi bileşenleri ölçülerini kolayca değiştirerek projeye eklemek mümkündür. 3ds Max ayrıca poligonal modelleme, NURBS modelleme, yüzey modelleme gibi teknikleri destekler.


Animasyon:
3ds Max’in animasyon kontrolleri ile objelerin tüm özellikleri, materyaller, kameralar, ışıklar ve çevre özellikleri zaman içinde değiştirilebilir ve Curves Editor ile tüm bu özellikler üzerinde tam bir kontrol sağlanabilir. Değişken grafiklerinin Bezier eğrileriyle kontrol edilebildiği bu editör ile karmaşık animasyonların üstesinden gelmek mümkündür. 3ds Max, animasyon için kla*** anahtar kare yöntemini kullanır. Zaman doğrusu içinde farklı noktalarda verilen değerler arası geçişi otomatik olarak yapar ve Curves Editor ile bu geçişlere ince ayarlar yapılmasına olanak verir. Ters Kinematik çözümleyicisi ile birbirleriyle bağlantılı hareket eden objeler arası ilişkler kolayca çözümlenir ve kare anahtarlama yöntemi ile kompleks mekanizmaların animasyonu yapılabilir.Ayrıca, pozisyon, bakış, yüzey, bağlanma, tutunma ve yönelme kısıtlayıcılarıyla gelişmiş animasyonlar yapılabilir. Animasyon için kullanılabilecek diğer özellikleriyse uzay saptırıcıları ve niteleyicilerdir. Uzay saptırıcıları kendilerine bağlanan objelere, bükme, patlatma, rüzgar ve yerçekimi gibi etkileri uygularlar. Niteleyiciler ise modellemede kullanıldıkları gibi animasyon için de objeleri zaman içinde değiştirmede kullanılabilirler. 3ds Max’in en güçlü özelliklerinden biri de Havoc tarafından yazılan ve pek çok oyunda kullanılan ünlü fizik motoru reactor’dür. reactor ile yerçekimi etkisiyle düşme, esneme, sıçrama gibi fizik benzetimleri yapılabilir.


Rendering:

3ds Max’in en zayıf yönü tümleşik render motorunun Maya, Cinema4D, Lightwave ve SoftImage[ gibi programlara göre daha kötü sonuçlar vermesiydi. Autodesk bu sorunun üstesinden gelmek için daha önce ayrı bir ürün olarak satılan mental ray’i 3ds Max’e dahil etti. 6. sürümden itibaren tüm 3ds Max sürümleriyle birlikte piyasadaki en güçlü render motorlarından biri olan mental ray’i kullanmak mümkün. Ayrıca, 3ds Max ile 3. parti render motorları da kullanılabiliyor, bunlardan bazıları;VRay Renderer, Maxwell Render, Brasil r/s ve finalRender‘dır. Material Editor: 3 boyutlu modellerinizin yüzeylerini kaplayacağınız 2 boyutlu “material” leri buradan yaratabilir, varolan kaplamaları değiştirebilirsiniz. 3DSMAX ile birlikte gelmekte olan çok çeşitli kaplama(material) katologları bulunmaktadır. Çok spesifik işler yapmadığınız sürece bu katalog size muhtemelen yeterli olacaktır. Örnek kaplama Türleri: Diffuse Map : Bu kaplama türü direkt olarak modelin yüzeyine ait rek bilgisini taşır. Bump Map : Tıpkı opacity haritasında olduğu gibi bump haritasıda gri skalalıdır. Bump haritası yüzeyi deforme etmeden kabartma görünümü vermenizi sağlar. Beyaz pikseller daha iyi aydınlatılırken siyah pikseller daha karnlıktır.Bu da sahte bir kabartma görüntüsü elde etmenizi sağlar. Displacement Map : Bu kaplama haritası tam anlamıyla bir kabartma sağlar modelinizin yüzeyinde(beyaz pikseller tümsek,siyah olanlar ise çukurları temsil eder.) Opacity Map : Opacity haritaları, gri skalalı imajlardır. (Siz renkli bir resim koysanız bile MAX onu gri skalalı olarak algılayacaktır) Opacity haritası üzerindeki siyah pikseller saydam,beyaz pikseller opak yapacaktır modelinizi.


3ds Max 9 includes toolsets for * Modeling and Texturing
* Animation
* Visual Effects
* Rendering
* Hair and Fur
* Cloth
* Asset Management and Collaboration LİNKLER:
part1.rar
part2.rar
part3.rar
part4.rar
part5.rar
part6.rar

Toplam 6 part 594 mb tır.


ilaç

Rar PaS:
İLK PART ÇİFT TIKLA SAGDA YAZIYOR RAR ŞİFRESİ..





« Son Düzenleme: Eylül 22, 2008, 05:46:11 ÖS Gönderen: OLCAY »